georg städare

ja då e vi i mitten på denna vecka det är ju ente konstigt att man skriver här så sällan tiden går ju så fort så man hinner ju ente me nått hehe. Ja då kan jag väl berätta lite vad som hänt denna vecka man e ju själv på gården denna vecka osså han kommer hem på söndag vad jag hört. Så i måndags så spruta jag på morgonen till 10 tiden ungefär sen blåste det för mycket så sen körde jag o plocka sten på dom fält jag plöjt sen harva jag två av dom tre fälten fast jag skulle ha tatt de sista med för det regna en del sen på natten så vi får se om det blir så torrt så de går o harva nu i höst det hade ju vattbra om det hade gått. Sen igår så va de ju så blött så de gick ente o köra på fälten så då fick man göra lita skitjobb istället så då blåste jag tröskan med tryckluften så den blev ren från damm o skit. Sen idag så va jag ute o spruta den sista vete så nu e all höstsä sprutad så det hann jag precis innan det börja regna. Sen har jag städat i torkanläggningen resten av dagen. Så det har varit en rätt lugn vecka. Får höras mer en annan dag nu ska jag se hockey. Haj haj

Kommentarer
Postat av: olander

ja de låter som du har haft en lugn vecka. men de måste man ha ibland också..hehe..

2008-10-15 @ 22:12:05
URL: http://beddinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0