lite fel rapssådd

God kväll. Allt väl med er? Här e det bra i alla fall. Ja då va vi snart i mitten på denna vecka och på jobbet har vi fan ta mig fått gjort mycket dessa dagar men kanske ente lika bra resultat....
Men i måndags så började jag ju igen o jobba. Och den vecka som jag vatt borta nu så hade han haft en annan till hjälp där från marsvisholm typ våra grannar. Så dom hade kört klart det fältet med carrier som jag alldrig fick gjort osså kört på i torken. Så i måndags så sådde jag raps på det stora 38 hektars fältet. Så vi ställde in den o la i 4 säckar frö osså körde jag ut o sådde. Sen när jag sått 3 ha så gick jag ut o titta i frölådan så att allt verka stå rätt till.Men i helvete heller gjorde det då va där helt tomt. Så fick räkna o allt o vi hade gjort en jävla tabbe. Vi skulle så ut 2.7 kg/ha men vi hade sått ut 27 kg/ha så det lär ju bli tjockt som fan där fast kvalite blir de väl värre med. Ja sen ställde vi då om den sen så körde jag som satan så jag fick sått 28 ha den dagen. Sen igår så sådde jag klart det fältet sen så fortsatte jag på nästa fält fast det e bara på 18 hektar så. Så igår kväll vid 9 sådde jag klart vår raps så nu e det osså gjort.
Och sen idag så gjorde jag lite blandat jobb på förmiddagen sen börja jag plöja lite med 7920 o den 6 skäriga delburna plogen. Så sen har det väl ente hänt så mycket mer...
                                                                                                                                                                                                          

Kommentarer
Postat av: olander

jävligt mäktiga bilder..hehe. Inte bra när man räknar fel på utsädet. de gjorde vi också¨när vi sådde raps..hehe.

2008-09-03 @ 21:00:05
URL: http://beddinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0