tisdag kväll

hallo hallo. Ja då va de snart mitten på denna vecka. Igår så börja jag med att tömma rapiden o sen blev det mest lita småjobb resten av dagen last jag upp ett lass blöt vete som ska köras upp till torken bland annat. Idag så har de vatt rättså lynt på jobbet. Jag började med att tvätta av 7920 lite för dom skulle komma o titta på den dom som ska trafikförsäkra den så e han ju så jävla noga med att den ser bra ut sj så tyckte jag de va ganska meningslöst men men man fick göra det ändå. Sen när jag gjort det så räfsa jag upp grenar o sånt efter trädgårdsmästaren varit o klippt häckar förra veckan sen så körde jag upp med det lasset till torken som jag lasta igår o torken ligger på den andra gården. Så va de naturligtvis itu i tippgropen när jag kom dit så de va bara att plocka upp ett galler o hoppa ner o se glad ut. Det var en bult som sitter i ett proppelerblad intill elevtorn o skruven som går i botten på tippgropen hade gått av på ena sidan så den mata bara in säd på ena sidan. Så då skulle man hitta hålet sen o få i bulten va ente de lättaste va nästan så jag slängde grajorna omkring mig så förbannad jag blev men till sist så gick det så sen gick de som satan hehe. Så sen tippa vi upp lite så torken blev full sen körde vi hem igen så tog jag trimmern o gick med nere vid sjön utanför trädgården. Sen så blev det kväll nästan en halv timme tidigare men det e ju ente fel man får ju ta igen all den tid man jobbat över innan hehe.
Nu har jag ente mer o säga skriver väl imorgon eller på torsdag igen. Haj po utanför trädgården där e rätt grant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0