ibland går ente allt som man tänkt sig

hallå ja. JA då e de ny vecka imorgon igen. De e satan va tiden går snart en månad sen de va julafton hehe. Ja o man e ente nått på jobbet nu för där e inget o göra nu men ska kanske dit en dag i veckan sen o laga en väg. Eller ja jag va nere hos han nu i veckan för han hade köpt lita havre av far som han skulle ha o elda med så jag va nere med de lasset. Sen så ringde vi till op maskiner i jordberga om vi kunde komma o lämna traktorn för när den drar me alla hästkrafterna till exempel när man kör med harven eller såmaskinen så sprutar de ut olja där framme så e de rätt klöddigt o göra vid så. O dom sa att vi kunde komma ner med den så sen körde jag mot jordberga. Men när jag kom till den södra rondellen i skurup o va inne i den så helt plötsligt gick det ente o styra traktorn hur mycket änn man tog i, o de gick ente o bromsa heller först men sen gick de så jag fick stopp på den till slut men styrningen gick ente. Så där höll jag o blockera halva körfältet i rondellen så körde far o jag ner till op sen så ordna dom en bergningsbil så vi fick ner den där till slut. Men den känslan att ente kunna styra den de kan jag lova er att ni ente vill uppleva. Men man hade ju ändå tur att det ente hände när jag körde me lasset.
Så nu håller jag på här hemma o bygga om två vagnar. Vi har ju haft dom till att köra stora fyrkantsbalor med innan men de har vi ju ingen nytta av nu längre när vi ente har svin så vi ska bygga på dom så man kan köra säd med dom. Men sidorna till dom hade vi ju sparat så de e mest en del att laga på dom o sånt. Men sånt tycker jag e skitskoj. Så jag har blivit klar med den ena vagnen men det är den jag börjat på nu som där e mest jobb på men men de gör inget.


                                               svetsat lita här              så blev slutresultatet     plyfaskivor i botten      e de så en vagn ska se ut?

Kommentarer
Postat av: Anonym

a ja den andra vagnen blev jo riktigt bra. Ser ut som du har litta att gör apå den andra..haha.. Alltid skoj med verkstadsarbete

2009-01-21 @ 19:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0