då drar sm slutspelet i hockey igång nu i veckan

Ja då va de söndag. Veckans tråkigaste dag enligt mig fråga mig ente varför. Ja så i måndags började man då jobba igen så smått. För vi ska lämna allt vårt korn nu på jobbet så har vi en bunke som ligger hemmma på den andra gården som får köras upp till torken på den andr gården för vi har ju ente kunnat torka de innan för där har ju vatt så jävla fullt överallt på den gården. Så de e ungefär vad jag gjort denna vecka plus att jag har lagt nytt material på ena infatsvägen på arrendegården för där va ju knappt nått kvar hehe så de va hög tid osså har jag vällt ner halm från ett loft där de varit svin en gång i tiden. Sen igår så började fassan o jag att städa bland kvarnen o fodersilosarna där. Fan där e myed jobb. Så sånt gammalt foder de dammar ju som fan osså så de e inget glassajobb precis men de fär jugöras nångång. Sen idag har de varit rätt lynt har tvättat av bilen lita o skruvat lite på brorsans moped för fär va några grajor som va lösa.
Sen nästa vecka drar slutspelet i hockey igång. Fan va man längtar till de det är en av årets höjdpunkter förmig. Får hoppas att färjestad tar guldet. Så imorgon kväll halv tio ska dom välja motståndare till kvartsfinlerna. De går ju till så att seriesegrarna får välja först mellan 7 eller 8 sen får 2an välja mellan 6 o det lag som blir över mellan 7 o 8 sen får trean välja mellan 5 o det lag som är över däremellan o sen får 4an ta det lag som blir över. Men jag e till 95% säker på färjestad kommer välja brynäs (har att välja på brynäs o timrå) för att brynäs ente vunnit i karlstad på 7 år o att färjestad vunnit nästan alla mötena mot dom i år. Men vi får väl se.


så fin blir man när man städar ut gammalt foder. Visst e jag snygg? hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0