Då va de ny vecka

ja då har en ny vecka startat idag. Jag vet att jag i princip bara skriver om jobbet hela tiden men kommer ente på nått annat att skriva om. Har ni några ideer så skriv
Förra veckan jobbade man hela veckan blir de nu som väntat. På måndagen så körde jag gödning hela dagen osså. O i tisdags så tvättade jag traktorn o gödningsslungan sen så höll jag på lite i trädgården resten av dagen samla upp en del grenar som ramlat ner o sånt piss. På onsdagen sen så lasta jag en lastbil me vete me lastaren som låg i maskinhallen på areendegården sen så städa jag lita resten av dagen. På torsdagen sen så körde vi lite gödning igen på några av vetefälten så bland vi i lite fånggröda bland de osså så tämde vi den ena silo me korn me. O på fredagen så lasta jag den sista vete från maskinhallen så nu e vi av med all vete. rätt skönt faktiskt sen så klödda traktorn de hade satt sig lite skit i bränsleledningen från den ena tanken upp till pumpen så de va bara in me tryckluften där sen gick de igen. O idag så har vi tagit ut de kornet som vi ska ha till utsäde sen har där vatt en bil o tagit ett lass sen har jag tömt dom andra två silosarna idag så imorgon kommer dom o hämtar de sista kornet. Så de blir väl att städa i torkanläggningen resten av veckan nästan

Kommentarer
Postat av: Tobias

:)

2011-11-02 @ 23:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0