sjuklingen här

hallå på er. Ja då ligger man i sängen o e sjuk. Har spytt två gånger inatt. Fan jag har ente tålamod o ligga här de springer ju i benen på en. Men men de får ju gå. Men va sällan de e jag e sjuk egentligen. Har ente vatt sjuk på flera år. Men de e ju egentligen ente så konstigt att man blev det för alla här hemma har varit magsjuka så va väl bara en tidsfråga innan jag skulle blev de.
Så va ju perfekt att jag fick kört upp det sista kornet till torken igår på jobbet. Så nu har vi tomt på spannmål i maskinhallen hemma på bjäresjö men på arrendegården Karlstorp har vi lite vete liggande på golvet där men e väl ente mer änn 60 ton eller nått sånt. Så får väl se vad man ska hitta på sen när man ska tillbaka dit igen. Sen har jag vält ut den sist halmen från de loftet så du ligger de på den gamla gödselplattan. Så först så skulle vi ju elda de sa han som bor på gården men nu ändra han sig så nu skulle vi låta det ligga o förmultna ner till jord. Danskjävel som ente vet vad han vill hehe.


vår hund ville undrar vad som händer där ute

Kommentarer
Postat av: Olander

Lille ville..Hehe.. Han verkar vara lite hur den dansken..hehe

2009-03-15 @ 09:50:05
URL: http://beddinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0