en kort måndag

jaha då va de måndag o ny jobb vecka igen då. Fan va tiden går fort. Men idag har ju vatt en rätt lynn dag. Jag gick opp strax innan 7 o tog på mig mina jobbekläder o packa ner madakassen o körde till jobb i ett jävla regnanade o blåsande. Sen när jag kom till jobb så tog jag lastaren o skopan o körde upp till karlstorp (arrende gården) osså pumpa jag ur vatten i källaren i torken. Fy fan va där va råttor när jag öppna luckan sprang det säkert 10 råttor åt alla håll. Ja o sen när jag gjort det så fyllde jag lastar skopan med tomma sprut dunkar som jag tog med hem till huvudgården om man kan kalla de så (Bjäresjö gård) för att den lastbilen som hämtar tomma sprut dunkar kommer bara till den gården. Sen körde jag hem för det va sånt oväder så vi kunde ente göra nått ute så blev ungefär 2 o halv timmes arbets dag idag. Sen har jag bara tagit det lugnt restenav dagen.
lastaren till vänster o en john deere 7710 till höger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0