söndag kväll

Hallå där jag har ju ente skrivit här på ett tag men va fan det har ju varit så satans mycket o göra på jobbet nu så man har ente hunnit med det. Det man hunnit med e att jobba o sova. Men men det får gå det med. Jaha vet i fan vad man ska berätta om vad som hänt sen jag skrev sist minns förresten ente när det var sist. Men vi har tröskat undan mycket nu på jobb så vi e klara med all vete så nu håller vi på med kornet. Det första korn fältet vi tröska e ett stort helvete det är på nästan 38 hektar så där belv en hel del. Så har han ju sånn bra data i tröskan så han kan se hur mcyket där blir på varje fält o vad det ger i snitt per hektar o ja en jävla massa. Så på det fältet blev det 280 ton korn så det blev en fin bunke av det var rätt stressigt att köra vagnen. Så ska vi så raps på det fältet sen i höst så har vi gjort upp med en ko bonde i närheten så han ska få all halmen på fältet så ska vi få kogödsel av han till hela det fältet. O med den stora tröskan vi har körde vi av det fältet på lite mer änn en dag. Så nu har vi ett halvt stort fält kvar sen e de mest en massa småbitar. Jo just det sen har vi fått den nya traktorn osså en john deere 7920 på 235 hästkrafter de e power!!!! Osså e det en steglös växellåda vet i fan hur man ska förklara vad det innebär men det är jävligt nimt o köra i alla fall.  Så nu har vi två grymma john deere traktorer 7710 o 7920 kan fan ente bli bättre. Så nu har jag väl ente så mycket mer att säga vad jag vet. Skriver igen så fort jag har tid .
Ha de gutt tills dess.  Sieg hajl

Kommentarer
Postat av: Olander

javisst har jag de..hehe. rätt grann traktor. då ska ni köpa frontplog nu också..hehe... går den bra??

2008-08-18 @ 20:57:17
URL: http://beddinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0