måndag kväll

jaha då va de måndag o ny vecka igen. de e satan va tiden går. idag så har man först vatt på jobb o där börja jag med att sätta ihopa tröskan för i lördags så gick ett spännhjul till en rem av så vi fick svetsa det o plocka isär lita men nu går det som nysmort igen. Sen så hade vi stopp i tippgropen så där va en typ montör till de som hjälpte mig att lösa de så vi öste bort säden intill elevatorn i gropen osså satte vi på nya remmar för dom gamle hade bränt av. Sen så funka den med sen tippa jag av lasset som stod där sen lasta jag upp ett nytt nere på den andra gården så ska jag upp o tippa det imorgon bitti.
Sen när jag kom him så fråga fassan om jag kunde ut o köra upp rapsstubben med stubbharven. Så brorsan körde före med ringvälten o tryckte ner den höga stubben sen kom jag efter med stubbaharven så blir det lättare att plöja det sen. O ja sen så har jag ente hunnit med så mycket mer idag vad jag kan komma på. vagnen vi har o transporterar spannmål mellan gårdarna

Kommentarer
Postat av: ole

hehe. jag tror du gillar den tippgropen riktigt mycket.hehe. fint lass.

2008-08-12 @ 19:14:55
URL: http://beddinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0