o de regnar o regnar (lasse stefanz)

god kvällens gott folk. Sikket jävla pissevär idag. det har ju nästan bara regnat hela dagen. men men på en gård finns det alltid nått o göra oavsätt väder. så idag när jag kom till jobb så sa han att det hade stoppat i den förbannade tippgropen igen så vi fick köra o låna den stora sugen igen sen tog vi damsugaren inuti elevatorn sen gick den igen. så sen fick jag köra o lämna tillbaka sugen så körde jag hem om o tog vagnen som stod fullastad med vete med mig upp igen. Sen städa jag upp lite efter den sugen samtidigt som jag tömde lasset som stod på vagnen. Sen regnade  det ju som satan när jag skulle köra hem till den andra gården igen så sen kunde vi ente lasta på vagnen för vi tyckte att säden va för blöt o de lasset hade fått stå på till imorgon ändå o då finns det risk för att den säden hade blivit fördärvad.  Så sen bara flytade jag fläkten som står i sädbunken sen körde jag hem så blev en o en halv timme tidigare idag fast det e rätt skönt att sluta tidigare ibland särskillt när det är sånt pissevär.
Kanske skriver imorgon igen det vet man alldrig.
haj haj

Kommentarer
Postat av: ole

ja man kan säga att de regna rätt bra den dagen..ehhe..

2008-08-17 @ 19:31:04
URL: http://beddinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0