Då e man 20 år o en dag

ja då börjar man bli gammal nu hehe. A får berätta lita om fredagen först innan jag snackar om kalas helgen. ja i fredags då så skruva jag på plogen vi ska byta delar på den har jag kanske sagt innan men så satte jag på dom nya då nästan hela dagen va ute o sköljde sprudan osså för där e väl lite rester av preparaten vi hade till rapsen o dom kan vi ju ente få i veten för då går de rent åt helvete. Så sen när de va kväll så kom ohlander (en jävligt bra polare) till mitt jobb så körde vi hem till mig sen o snacka en massa skit sen käka vi lita o sen körde vi in till ystad till österporthallen för o se matchen mellan ifk ystad o guif. O första halvlek va ju rena katastrofen i anfallsspelet för ifk men försvarat va väl ok men ente mer. Så det stod 6-13 eller nått sånt i halvtid. Sen i andra halvlek så va de precis som att lagen bytat tröjor så då spela dom betydligt bättre så det blev en riktig rysare men rätt lag vann efter full tid 22-21 blev det till ifk. Så olle o jag hade skitskoj där så såg vi några granna fjällor med. Så sen när matchen va slut så körde vi hem till mig o drack kaffe o snacka lita skit till sen körde vi hem. fan de får vi göra fler gånger olle! Sen på lördag så fyllde man då 20 år så man fick fan ta mig kaffe på sängen så fick jag en bärbar data o en kokbok o grytlappar o nått mer av familjen (dom tyckte jag ska börja lära mig laga mad). Sen hade vi öppet hus på eftermiddagen o de va skoj här kom några fler gäster änn vad vi räknat med så här va väl ca 25 personer o av dom fick jag mest porslin skålar o glas o sånt men det har man ju nytta av sen i framtiden så slipper man köpa de sj. Så sen idag har jag ente gjort nånting bara lagt över en massa grajor från den gamle datan tll den här nya.
 
sultna gäster                 presentbordet blev rätt fullt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0