bara en månad till jul

hallå ja. Jaha då e de söndag kväll snart ny arbetsvecka. I veckan har det varit lugnt på jobbet vi har börjat leverera spannmål så jag har lastat brödvete på lastbilar med lastaren. De e roligt så kör dom de till kvarnamöllan i tågarp uppe vid helsingborg. Så det har kommit två lastbilar på en dag så har man gjort lite småjobb där emellan. Sen i fredags så klanta man ju sig som vanligt. Jag skulle sätta i ett nät i ett hål i väggen så ente fåglarna kan flyga in där o spre ut all säd så satte ag stegen lite snett för där va trångt som fan o komma till så gick jag upp några steg o hoppa lite på den o den verka stå stabilt men sen när jag kommit upp en bit o luta mig framåt så kasa stegen så jag flög me o slog näsan i stegen så de bara pissa blod. Där e ett streck efter mig i maskinhallen där jag gått med blod.Så tryckte jag i lita pApper i näsborrarna så de skulle sluta blöda så kände jag att de blödde en del ännu så titta jag i en spegel så hade jag ju slått upp mig mitt på näsan o hängde en liten lös hudbit så chefen fick köra mig till akuten i ystad så fixa dom tilll de lite sen skicka dom mig till lund så fick dom sy ihopa de. Fast allt e helt annars så man hade ändå tur i oturen o va ju ente ett så jättehögt fall heller va väl 2.5-3 meter högt så de kunde ju va värre.
Sen i lördags så va jag först nere på min gamle skola för brorsan skulle på öppet hus där så va skoj o snacka lita med sina gamla lärare. Sen på eftermiddagen så va jag o tobbe på nova i lund o ordna presesent till en fest vi skulle på sen på kvällen så sen va vi hemma hos han ett tag sen gick vi till festen. O de va en skoj fest som det brukar vara. Så man har vatt lite smått bakis idag men de e sånt man får tåla. Sen va vi me familjen hos mormor en stund i eftermiddags. Alltid skoj o komma o pratame henne.
Nä nu får man sätta i en bra film o sova om en stund. Haj svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0