en vanlig tråkig fredag

haaallllåååååå. ja då väntar en ny helg på en blir väl mest lita jobb härhemma eftersom fassan jobbar på örtofta hela helgen. Annars i veckan har väl ente häntnått speciellt har typ bara plöjt hela veckan så plöjde det sista idag så nu e de klart skönt som fan för det började bli rätt långtråkigt o plöja dag efter dag efter dag. Men så e de o jobba på landet vissa perioder gör man samma sak under lång tid sen vissa perioder e de väldigt lynt. Så när jag hade plöjt klart idag så tvätta jag både plogen o traktorn det tog 4 timmar men rent blev de för 79an såg ju för jävlig ut innan, va bara en stor lerklump.
Sen ikväll så va jag, brorsan o fassan inne på handboll i österporthallen i ystad. Jag e ju ifk supporter om ni ente redan visste de men det gick ente så bra idag förlust med 29-25 mot drott. Ett tag så låg dom under med nio mål men sen drog drott på sig två raka utvisningar samtidigt som det låste sig helt för dom i deras anfallsspel så ifk kom närmare o närmare o med tio minuter kvar av matchen stod det 23-24 men sen tog drott time out o sen låste sig allt för ifk. det är det dom gör fel att när de väl drar ihop sig så e där ingen som vågar skjuta så blir dom varnade för passivt spel osså blir dom stressade osså blir det nånting mitt emellan osså måste dom spela på en jämnare nivå under matcherna för vissa perioder spelar som skit bra sen under andra perioder spelar dom helt hopplöst. Men men dom e ju nykomlingar i elitserien så egentligen har dom allt o vinna egentligen. bättre lycka nästa gång (förhoppningsvis).
nä nu får man se om det går nått vettigt på tv. haj haj

Kommentarer
Postat av: olander

Fy fan vad 79:an måste glänsa nu..hehe. Då e de kostym som gäller om man ska köra den nu..hehe

2008-11-14 @ 23:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0